Piano

Emmy Wils begon haar pianolessen op 9-jarige leeftijd in de academie van Tongeren bij Johan Bossers. Ze studeerde verder in het Koninklijk Conservatorium Brussel bij Piet Kuijken en Boyan Vodenitcharov en heeft ook in de Hochschule für Musik Franz in Weimar (DE) Liszt in Weimar (DE) gestudeerd bij Peter Waas. Ze volgde talkrijke masterclasses bij o.a. Lukas Vondraçek, Pavel Eliashevic, Hamsa Al-Wadi Iuris, Massimiliano Mainolfi, Christian Müller, Wolfgang Manz, ...

Emmy soleerde als 16-jarige reeds met orkest en heeft verschillende 1ste en 2de prijzen behaald in nationale solo-wedstrijden zoals Stephan de Jonghe-wedstrijd, Concours de piano de Liège en Concours André Charlier. In 2017 kreeg ze de kans bij B-Classic kamermuziek te spelen met gerenommeerde musici zoals Liana Gourdija en staat ze aan het roer van het Sonos-Ensemble.

Fluit

Heidi Wayenberg (°1993, Duffel), startte haar dwarsfluitlessen aan de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans van Lier. Op 14-jarige leeftijd verlaat ze het Sint-Jozef instituut in Kontich om haar middelbare studies verder te zetten aan de Kunsthumaniora van Brussel, waar ze les kreeg van Johan Rycken. In 2011 startte ze haar hogere studies aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel in de klas van Carlos Bruneel. Gedurende haar opleiding, kreeg ze geregeld ook les van Frank Hendrickx en Peter Verhoyen, en volgde ze in het kader van het uitwisselingsproject Erasmus zes maanden les aan de Haute Ecole des Arts du Rhin te Straatsburg. Ze volgde masterclasses bij onder andere Emmanuel Pahud, Andrea Lieberknecht, Philippe Bernold, Mario Caroli, Vincent Cortvrint, ... Orkestervaring bouwde ze op in het ‘Jeugd en Muziek Orkest van Antwerpen’ onder leiding van Ivo Venkov. Hiermee maakte ze als soliste een concerttournee doorheen Noord-Italië met het dubbelconcerto van Mozart voor fluit en harp. Samen met het ‘Universitair Orkest van Leuven’, onder leiding van Edmond Saveniers, vertolkte ze het concerto voor fluit van Carl Reinecke. Ze versterkt regelmatig in amateur symfonische orkesten, jeugd-en harmonie orkesten, en vervoegt occasioneel het Symfonieorkest van de Munt, het Symfonieorkest Vlaanderen, de Sint-Paulus Camerata, European Philharmonia,... Ook op kamermuziekgebied is ze zeer actief, zo is ze vast lid van het Sonos Ensemble en springt ze regelmatig in voor concerten met andere ensembles, zoals onder andere Ensemble Thibaudeau, 4beauforte, Duo Gabahin.

Viool

Diede Verpoest kreeg zijn eerste vioollessen van zijn vader en beëindigde zijn studies aan de muziekacademie "August De Boeck" met grootste onderscheiding. In 2010 won hij de eerste prijs in de finale van Dexia Classics. Ondertussen is Diede afgestudeerd aan het koninklijk Conservatorium in Brussel als leerling van Philippe Graffin met "Grote Onderscheiding". Naast viool speelt Diede ook altviool en gaat zijn interesse ook uit naar Folk, jazz en vrije improvisatie. Diede is vooral actief in de kamermuziek. Zo is hij in 2016 bekroond geweest als laureaat van de wedstrijd "Supernova" met zijn ensemble "Tmesis". Hierdoor kreeg hij de gelegenheid om met zijn ensemble op verscheidene festivals te spelen zoals "Klara festival", "Schiermonnikoog music festival", "festival midi-minimes" en "klara in de singel". Sinds kort vormt hij ook een duo met de pianist Claus Vermeulen en is hij lid van het ensemble "Sonos".

Hoorn

Op 9-jarige leeftijd begon Emma haar muzikale studies met viool. Enkele jaren later, toen ze 15 was, kwam ze in contact met de hoorn. Ze was meteen verkocht en besliste om van haar droom haar toekomst te maken. Na een jaar privéles van Luc Bergé ging ze op 18-jarige leeftijd studeren aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel bij dezelfde docent. Daar behaalde ze het diploma master in de muziek met grote onderscheiding. Sinds 2013 is ze in de leer bij Jean-Pierre Dassonville aan het Conservatoire Royal de Bruxelles.
Emma is als freelance muzikante verbonden aan de Koninklijke Muntschouwburg, het Nationaal Orkest van België, Symfonieorkest Vlaanderen, De filharmonie, l’Orchestre Royale de chambre de Wallonie, etc.
Emma is derde prijswinnaar van de “Lions European Music Competition Thomas Kuti” (Birmingham 2014) en heeft voor een verdienstelijke loopbaan op het Koninklijk Conservatorium van Brussel de prijs “Ingeborg Köberle” ontvangen (2015).
Momenteel is Emma aan het proefdraaien voor een positie als plaatsvervangend eerste hoorn in de Koninklijke Opera van Zweden (Stockholm).

Viool

Natalia Kotarba is een Poolse violiste geboren in Krakow en is sinds een paar jaren gevestigd in Brussel. Ze is afgestudeerd aan de Academy in Krakow en van het Koninklijk Conservatorium Brussel respectievelijk uit de klassen van Mieczyslaw Szeler en Philippe Graffin. Natalia heeft haar spel verrijkt door aan veel internationale masterclasses mee te doen met grote muzikanten zoals o.a. Quatuor Ebene, Prazak Quartet, David Waterman, Krzysztof Penderecki, Peter Buck en Alasdair Beatson. Sinds haar verhuis naar Brussel heeft ze de opportuniteit gekregen om met het Taurus kwartet, Alexandre Debrus en het ensemble Oxalys samen te werken.
Ze is vooral actief in kamermuziek en heeft reeds gespeeld op nationale en internationale festivals zoals "Obersdorfer Musiksommer" (Duitsland), "Instambul Music Festival" (Turkije), hedendaagse muziekfestival "Warsaw Autumn" (Polen), “Midi Minimes" (België) en "Harmos" (Portugal).
Met haar pianotrio werd ze laureaate van de Polish Chamber Music Competition en is sinds 2016 de violiste van het "Elysian" Pianokwartet. Natalia vindt het zeer belangrijk om verschillende muziekstijlen haar eigen originele muzikale interpretatie te laten beïnvloeden. In haar vrije tijd speelt ze ook graag tango en jazz.

Hobo

Esther startte haar muziekopleiding aan het Stedelijk Conservatorium te Brugge. Eerst proefde ze van het gitaarspel, op zoek naar meer legde ze zich toe op hobo. Geïnspireerd door haar leraar Jan Wauters koos ze uiteindelijk ten volle voor hobo. Ze behaalde haar master bij Eric Speller, hoboïst in het Antwerp Symphonie Orchestra, aan het Conservatoire royal de Bruxelles - École supérieure des Arts.
Ze volgde masterclasses bij Jean Louis CAPEZZALI, Sébastien GIOT en Louise PELLERIN. Als uitvoerend muzikante speelde ze reeds met het Belgian National Orchestra, Antwerp Symphonie Orchestra, SinfonieOrchesterAachen (TheaterAachen) onder de leiding van onder andere Philippe HERREWEGHE, Edo DE WAART, Krzysztof Penderecki, Lahav SHANI, Hans GRAF, Nazanin AGHAKHANI, Robert TREVINO, Martyn BRABBINS … In 2010 was ze laureaat van Dexia Classics en in 2015 van het Ottoboni Concours.

Klarinet

Panagiota Giannaka, geboren in Griekenland, begon op 11-jarige leeftijd met klarinet. Gepassioneerd door muziek behaalt zij haar diploma klarinet met grote onderscheiding aan de Patra’s Municipal Conservatory. Terwijl zij haar muzikale studies voorzet aan de universiteit van Athene (GR), geeft zij regelmatig concerten en is zij actief in het onderwijs. Zij heeft verscheidene muziekwedstrijden gewonnen zowel in Griekenland als in Cyprus.
Om haar muzikaal horizont te verruimen, vertrekt zij eerst naar Den Haag (NL) om zich later aan het Koninklijk Conservatorium Brussel in te schrijven in de klas van Benjamin Dieltjens. Zij behaalt er haar master diploma met grote onderscheiding in 2015.
Als orkestmusicus heeft zij mogen aansluiten bij onder andere Luzern Festival Academy Orchestra, NJO en DeFilharmonie onder leiding van o.a. Alan Gilbert, Matthias Pintscher, Philip Herreweghe, Heinz Holliger, Suzanna Malkki and Etienne Siebens.

Fagot

Alien begon met hobolessen op 9-jarige leeftijd aan de Stedelijke academie voor muziek en woord in Diksmuide bij Bram Nolf en later bij Ellen Donovan en Ilse Barbaix. Op 19-jarige leeftijd begon Alien met fagotlessen aan het conservatorium in Mechelen bij Deian Topchiev en ondertussen volgde ze al les bij Wannes Cuvelier en Fabienne Vergalle.
Alien behaalde in 2015 het diploma ‘master in de muziek’ voor hobo aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel, bij Paul Dombrecht, Karel Schoofs en Stefaan Verdegem. Momenteel is ze nog bezig aan datzelfde conservatorium om een tweede master in de muziek te behalen met als instrument fagot bij Luc Loubry.
Alien volgde verschillende masterclasses bij Sylvain Cremers, Piet van Bockstal, Dimitri Mestdagh, Ron Tijhuis, Alexei Ogrintchouk en Pieter Nuytten. Ze deed reeds ervaring op in de professionele muziekwereld. Zo mocht ze in het verleden onder andere bij de Koninklijke muziekkapel van de Gidsen, European Philharmonia, de Zomeropera en het ensemble Oxalys meespelen.

Cello

Afkomstig uit een muzikaal gezin volgt Phyllis vanaf jonge leeftijd lessen piano en cello. Tot 2008 vervolgt ze haar cellostudies bij Steven Caeyers en Sarah Dupriez. Dat jaar is Phyllis laureate van de wedstrijd 'Dexia Classics' en start ze haar hogere cellostudies aan het Conservatoire Royal de Bruxelles, in de klas van Marie Hallynck en Edmond Baert. Ze behaalt er haar masterdiploma met onderscheiding in 2013.
Als logisch gevolg van haar enthousiaste interesse in historische uitvoeringspraktijk bespeelt zij sedert 2012 naast de moderne cello ook barokcello. Ze volgt daarvoor lessen eerst bij Herve Douchy en vervolgens bij Rainer Zipperling. Zij behaalt haar Masterdiploma Barokcello met grote onderscheiding in 2017 aan het Koninklijk Conservatorium Brussel (BE). Daarnaast volgde zij masterclasses barokcello in Amsterdam bij Job Ter Haar en voor historische uitvoering van klassiek en romantisch orkest- en kamermuziekrepertoire bij Ageet Zweistra, Hilary Metzger en Emmanuel Balssa.
Wat betreft kamermuziek heeft zij opleiding genoten bij o.a. Guy Danel, Muhiddin Dürrüoglu, Igor Semenoff en Wibert Aerts op moderne cello. Op barokcello volgt zij lessen bij o.a. Makoto Akatsu, Erik Van Nevel, Herman Stinders, Frank Theuns, Piet Kuijken, Bernard Woltèche en Claire Chevallier.
Momenteel is Phyllis leraar cello binnen het Deeltijds Kunstonderwijs, speelt zij geregeld mee met Il Gardellino, BachPlus, Orchestra Van Wassenaer en Musica Gloria en is zij celliste bij het Sonos Ensemble.

Contrabas

Elias Bartholomeus begon reeds op 5-jarige leeftijd zijn muzikale studies op viool. Eén jaar later ruilde hij de viool voor de cello. Na enkele jaren ging zijn voorkeur uit naar slagwerk. Hij volgde lessen aan de academies van Zaventem en Anderlecht bij Luc Artois en Erik Taelemans. Naast slagwerk begon hij met contrabas bij Gaby Fragner en Joost Maegerman te Zaventem en in 2006 bij Pascal Smet en Miguel Meulders in Anderlecht.

In 2007 ging Elias lessen volgen aan de Kunsthumaniora van Brussel voor slagwerk en koos 3 jaar later voor contrabas als hoofdinstrument bij Ruben Appermont. In 2009 werd hij aangenomen als “Jeune Talent” aan het Conservatoire Royal de Bruxelles in de klas van Christian Vander Borght. Sinds 2014 studeert Elias in de klas van Jan Buysschaert aan de Luca School of Arts te Leuven.
Reeds op jonge leeftijd was Elias actief in diverse ensembles, bezettingen en genres. Hij werd laureaat van de Rotary-Breughel wedstrijd (2010) en voerde het concerto voor contrabas van F.A. Hoffmeister (2011) en het Passione Amorosa-duo voor twee contrabassen van G.Bottesini (2017) uit als solist met orkest.
Hij deed orkestervaring op in de Orkestacademie van deFilharmonie (2012), de EUYO spring tour (2015), de NJO summer tour als aanvoerder (2013 en 2016) en het Animato Foundation Orchestra (2016). Hij is tevens vast lid van het ‘YES-Camerata’ ensemble waarmee hij reeds een CD-opname heeft gemaakt. Verder speelde hij bij Prima la Musica, Piacevole, het Hermes-ensemble, het NOB en Brussels Philharmonic, en verleende hij zijn medewerking aan specifieke projecten met Hooverphonic, Intergalactic Lovers, Ozark Henry, in Filmmuziek (Live en studio-werk), in barok-ensembles, musicals en wereldmuziek.

Altviool

Amaryllis Bartholomeus is een Belgische altvioliste die momenteel in haar master zit op het Koninklijk Conservatorium Brussel bij Dhr. Paul De Clerck. In het verleden volgde zij masterclasses bij o.a. Nobuko Imai, Asdis Valdimarsdottir, Yves Cortvrindt, Erik Sluys, Miklhail Zemtsov, Sander Geerts.
Ze is momenteel lid van de Young Belgian Strings en het Brussels Sinfonietta.

Ze speelt regelmatig mee met het Symfonieorkest van De Munt, Nationaal Orkest van België, het European Union Youth Orchestra (aka EUYO), deOrkestacademie van deFilharmonie van Antwerpen, l’Orchestre du Festival Musiq’3, het Phoenix Chamber Orchestra, het Nationaal JeugdOrkest van Nederland, Arte Amanti Chamber Orchestra onder dirigent als Philippe Herreweghe, Martin Brabbins, Marin Alsop, Xian Zhang, Hugh Wolff, Alain Altinoglu, Clark Rundell met concerten in o.a. Nederland, België, Italië, Duitsland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk.

Ze speelde onlangs met het Quatuor Amôn mee en is vast lid van het Sonos Ensemble.